Om os
Vores fortælling
Pistache er resultatet af en lang proces med overvejelser for og imod, - overvejelser om hvad, hvor, hvordan og ikke mindst hvornår. Overvejelser om at realiser en længe spirende drøm, affødt af en passion for mode, trends og styling; og drømmen om at skabe en butik, hvor kunderne oplever en vedkommende og nærværende service og stemning. En drøm og et ønske dybt forankret i håbet om, at kunne gøre dette til en holdbar og farbar levevej for mig.
I 2007 tog jeg konsekvensen af den drøm, som ikke ville slippe mig – drømmen om, at åbne min egen lille modetøjsforretning på Rungsted Havn. Det var med sommerfugle i maven og en uvished om hvad morgendagen ville bringe – men en selvtillid om at det hele nok skulle gå.


Konceptet var enkelt – og opstået ud fra et ønske om at gøre mode ”nemt”, tilgængeligt, overskueligt og til at komme i nærheden af prismæssigt. Det skulle være en shop i smukke omgivelser og med en unik beliggenhed i et afstressende miljø, hvor kunderne blev givet den ro de måtte have behov for til at granske, prøve, føle, fornemme og lade sig inspirere ud i modens univers.
 
Stilen skulle overvejende være klassisk, tidløs og feminin, og gerne for nogle styles vedkommende med kant af det cool og rå, - eller tvist af boheme. De forskellige designs og brands skulle kunne supplere hinanden og således kunne kombineres på kryds og tværs.
 
Atmosfæren skal være uhøjtidelig, imødekommende, uprætentiøs og afslappet. Der skal være tid og tålmodighed. Inspiration og styling skal være ukompliceret og tilgængeligt.
 
Rammerne var sat – og siden 2007 har Pistache, inden for den overordnede tankegang, udviklet sig positivt. I dag er jeg dybt glad for – og en smule stolt af at jeg jeg vovede springet. I 2018 vovede jeg endnu et spring, springet at jeg realisere endnu en spirende drøm, nemlig drømmen om, at gøre Pistache´s univers og koncept tilgængeligt online – jeg gik i luften med Pistache webshoppen. Her finder du, more or less, et identisk udvalg af det vi fører i den fysiske forretning. Ambitionerne omkring webshoppen er, på linje med ambitionerne for forretningen på Rungsted Havn, at gøre mode tilgængeligt og ukompliceret. Konceptet og tankegangen bag webshoppen er helt i tråd med vores målsætning for den fysiske butik, nemlig at inspirere til og rådgive om styling på kryds og tværs af designs og materialer. 
Tak for din interesse og fordi du tog dig tid til at læse min historie og mine visioner. Jeg håber du er blevet nysgerrig på at lære Pistache bedre at kende – og, om muligt, svinge forbi på Rungsted Havn eller kaste et blik på webshoppen – lige gyldig hvor vil vi i hvert fald gerne byde dig hjertelig velkommen; og skulle du ønske løbende at høre fra os kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev, der udkommer ca. en gang hver til hveranden uge. Så er du også sikker på at blive inviteret med til vores events, være den første, der hører om nyheder og tilb
 
På glædeligt gensyn.
De aller bedste hilsner
 
Charlotte Barslund, Pistache. 
 
 
 
Vores univers
 
Konceptet: At tilbyde shopping i et afstressende, uhøjtideligt og uprætentiøst miljø. Bredt funderet sortiment favnende alt i tøj, sko samt accessories. Appellere bredt til kvinder i alderen 18+. Operere i et prisniveau fra middle range til upper range.
Stilen: Tidløs, enkel og feminin med modspil af coolness, boheme og rå undertoner. Klassisk og samtidig opdateret i forhold til tidens tendenser.
Missionen: At gøre styling ukompliceret og tilgængeligt.
Visionen: At matche vores kunders behov og foranledige skabelse af den personlige stil og det unikke udtryk.
 
Vores DNA, vores værdier
 
Hos Pistache arbejder vi udfra et sæt grundlæggende værdier; værdier, der er vores DNA og som derfor er udgangspunktet for vores fortolkning af mode og dermed også vores selektion af de brands som vi fører. Kendetegnene for de brands vi arbejder med er at de honorerer følgende krav:
 
Princippet: Tidløs og klassisk mode, der kan twistes så det får et personligt udtryk.
Betingelsen: "Multianvendelighed". Hos Pistace er vi tilhængere af 2 garderober i 1 e.g. "multi-anvendelighed". Vi mener at den samme garderobe skal kunne bruges såvel til hverdag/business/fritid som til fest. Sæson efter sæson.
Kravene: Vi stiller ufravigeligt krav om at de brands vi arbejder med prioriterer og fokuserer på innovation og designs med komfort.
Selvfølgen: Passionerede designs, kompromisløs kvalitet, suveræne materialer og "perfect fits". Endelig gør vi en dyd ud af at de brands vi arbejder med komplementerer hinanden så vi efterlader et helstøbt indtryk af Pistache universet.

Om os

Vores fortælling
Pistache er resultatet af en lang proces med overvejelser for og imod, - overvejelser om hvad, hvor, hvordan og ikke mindst hvornår. Overvejelser om at realiser en længe spirende drøm, affødt af en passion for mode, trends og styling; og drømmen om at skabe en butik, hvor kunderne oplever en vedkommende og nærværende service og stemning. En drøm og et ønske dybt forankret i håbet om, at kunne gøre dette til en holdbar og farbar levevej for mig.
I 2007 tog jeg konsekvensen af den drøm, som ikke ville slippe mig – drømmen om, at åbne min egen lille modetøjsforretning på Rungsted Havn. Det var med sommerfugle i maven og en uvished om hvad morgendagen ville bringe – men en selvtillid om at det hele nok skulle gå.

Konceptet var enkelt – og opstået ud fra et ønske om at gøre mode ”nemt”, tilgængeligt, overskueligt og til at komme i nærheden af prismæssigt. Det skulle være en shop i smukke omgivelser og med en unik beliggenhed i et afstressende miljø, hvor kunderne blev givet den ro de måtte have behov for til at granske, prøve, føle, fornemme og lade sig inspirere ud i modens univers.
 
Stilen skulle overvejende være klassisk, tidløs og feminin, og gerne for nogle styles vedkommende med kant af det cool og rå, - eller tvist af boheme. De forskellige designs og brands skulle kunne supplere hinanden og således kunne kombineres på kryds og tværs.
 
Atmosfæren skal være uhøjtidelig, imødekommende, uprætentiøs og afslappet. Der skal være tid og tålmodighed. Inspiration og styling skal være ukompliceret og tilgængeligt.
 
Rammerne var sat – og siden 2007 har Pistache, inden for den overordnede tankegang, udviklet sig positivt. I dag er jeg dybt glad for – og en smule stolt af at jeg jeg vovede springet. I 2018 vovede jeg endnu et spring, springet at jeg realisere endnu en spirende drøm, nemlig drømmen om, at gøre Pistache´s univers og koncept tilgængeligt online – jeg gik i luften med Pistache webshoppen. Her finder du, more or less, et identisk udvalg af det vi fører i den fysiske forretning. Ambitionerne omkring webshoppen er, på linje med ambitionerne for forretningen på Rungsted Havn, at gøre mode tilgængeligt og ukompliceret. Konceptet og tankegangen bag webshoppen er helt i tråd med vores målsætning for den fysiske butik, nemlig at inspirere til og rådgive om styling på kryds og tværs af designs og materialer.
 
Tak for din interesse og fordi du tog dig tid til at læse min historie og mine visioner. Jeg håber du er blevet nysgerrig på at lære Pistache bedre at kende – og, om muligt, svinge forbi på Rungsted Havn eller kaste et blik på webshoppen – lige gyldig hvor vil vi i hvert fald gerne byde dig hjertelig velkommen; og skulle du ønske løbende at høre fra os kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev, der udkommer ca. en gang hver til hveranden uge. Så er du også sikker på at blive inviteret med til vores events, være den første, der hører om nyheder og tilb
 
På glædeligt gensyn.
De aller bedste hilsner
 
Charlotte Barslund, Pistache. 
 
 
Vores univers
 
Konceptet: At tilbyde shopping i et afstressende, uhøjtideligt og uprætentiøst miljø. Bredt funderet sortiment favnende alt i tøj, sko samt accessories. Appellere bredt til kvinder i alderen 18+. Operere i et prisniveau fra middle range til upper range.
Stilen: Tidløs, enkel og feminin med modspil af coolness, boheme og rå undertoner. Klassisk og samtidig opdateret i forhold til tidens tendenser.
Missionen: At gøre styling ukompliceret og tilgængeligt.
Visionen: At matche vores kunders behov og foranledige skabelse af den personlige stil og det unikke udtryk.
 
Vores DNA, vores værdier
 
Hos Pistache arbejder vi udfra et sæt grundlæggende værdier; værdier, der er vores DNA og som derfor er udgangspunktet for vores fortolkning af mode og dermed også vores selektion af de brands som vi fører. Kendetegnene for de brands vi arbejder med er at de honorerer følgende krav:
 
Princippet: Tidløs og klassisk mode, der kan twistes så det får et personligt udtryk.
Betingelsen: "Multianvendelighed". Hos Pistace er vi tilhængere af 2 garderober i 1 e.g. "multi-anvendelighed". Vi mener at den samme garderobe skal kunne bruges såvel til hverdag/business/fritid som til fest. Sæson efter sæson.
Kravene: Vi stiller ufravigeligt krav om at de brands vi arbejder med prioriterer og fokuserer på innovation og designs med komfort.
Selvfølgen: Passionerede designs, kompromisløs kvalitet, suveræne materialer og "perfect fits". Endelig gør vi en dyd ud af at de brands vi arbejder med komplementerer hinanden så vi efterlader et helstøbt indtryk af Pistache universet.