Pistache ApS
Rungsted Havn 36
2960 Rungsted Kyst

Mail: pistache@pistache.dk
Tel. nr.: +45 4586 9992
Etableringsår for butik: 2007
Etableringsår for webshop: 2010
CVR nr.: 29615578

Betaling

www.pistache.dk kan der betales med: VISA, MC, EURO, Mastro

På denne side bliver der handlet i danske kronner - DKK

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.pistache.dk

Beløbet hæves først på dit kort, efter pakken sendes fra Pistache adresse.
Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
 

Levering

For at få din vare leveret, skal du eventuel betale fragt.
Fragten afhænger af pakkens vægt, størrelse og værdi.
Herunder kan du se, hvad forsendelse af din pakke koster:

  • Fragtprisen er 40,- ved forsendelse med GLS til nærmmeste GLS afhentingssted.
  • Fragt på 40,- på ordrer under 399,-
  • På ordrer over 399,- tages der ikke fragtgebyr - Gratis fragt til nærmeste GLS afhentningssted.
  • Ved ren køb af udsalgsvarer opkræves der et fragt gebyr på 40,-
  • Hvis en ordrer er kombineret med udsalg og nye varer og når et samlet ordrebeløb på over 400,- er fragten gratis.
  • Hvis man ønsker levering til døren koster fragt 60,-


Levering sker med GLS. Leveringstiden er 1-4 dage. Vi leverer kun i DK.
Hvis levering skal ske uden for DK - Ring til os på +45 4586 9992 for nærmer aftale - så finder vi ud af det.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.pistache.dk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, den dag du modtager din varer.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives enten ved at ringe til os på tlf. nr. 4586 9992 eller ved at maile os på info@pistache.dk. 
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

VIGTIGT: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
VIGTIGT - Du bærer risikoen for varen fra når frem til os indtil den er på vores adresse.
Retur varer SKAL sendes direkte til vores adresse på Rungsted Havn.

Pistache
Rungsted Kyst 36
2960 Rungsted Kyst

Du mister din fortrydelsesret hvis:
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Ex. vores produkter fra Karmameju.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Det er derfor ikke tilladt at tage tøjet i brug i længere eller korter perioder.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men IKKE tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi det fulde beløb af vareren så længe der ikke er fejl, slid og mangler ved vareren, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning, om at fortryde denne aftale, og vi har modtaget vareren retur i butikken. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget returvareren, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Pistache
Rungsted Havn 36
2960 Rungsted Kyst

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse herom og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og en kort meddelse om begrundelse for retunering samt navn og tlf. nr.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.pistache.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået, som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Det kan være at vi ber dig om billeder af varens skade, som du kan sende til os på mail, dette for på en hurtigere og bedre måde at kunne hjælpe dig.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor en ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen eller fejlen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger op til 60,- ved returforsendelse.
Ved retunering af en reklamation, tilbyder vi at sende et retur label til dig, som du kan benytte dig af, for at undgå ekstra omkostninger.
Kontakt os derfor for at få tilsendt et returlabel på tlf. nr. +45 45869992

Varen sendes til:

Pistache
Rungsted Havn 36
2960 Rungsted Kyst

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Udfyld gerne vores returblanket.
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger dog kun op til 60,-

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger!

For at du kan indgå aftale med os på www.pistache.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Pistache ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Medarbejder hos Pistache har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige hos Pistache er Charlotte Wittrock Barslund.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.pistache.dk videregives, eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Pistache ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter "Persondataloven" og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Pistache ApS via e-mail info@pistache.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Charlotte Wittrock Barslund.
Det kan ske på følgende mail. info@pistache.dk 
Att: Charlotte Wittrock Barslund

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrug.dk
http://www.forbrug.dk/Menu/Klageinstanser

Sådan starter du en klage gang
http://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/